ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

  1. Το σχολείο μας λειτουργεί τις ημέρες που είναι εργάσιμες για τα σχολεία.
  2. Το βασικό υποχρεωτικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε όλους τους μαθητές/τριες διαρκεί από 8:15 έως 13:15 και στη συνέχεια ακολουθεί το ολοήμερο για τα παιδιά που έχουν αιτηθεί οι γονείς τους και το οποίο λήγει στις 16:00.

ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

  1. Στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο εγγράφονται μαθητές/τριες από το έκτο (6ο) έτος της ηλικίας τους και δύνανται να φοιτούν μέχρι το δέκατο τέταρτο (14ο) έτος . Οι μαθητές μας εντάσσονται σε τάξεις μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και για το σκοπό λειτουργούν προκαταρκτικές ή Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
  2. Ανάλογα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, εφαρμόζεται διαφοροποιημένο το αναλυτικό πρόγραμμα της Γενικής Εκπαίδευσης ή το Πλαίσιο Αναλυτικού Προγράμματος της Ειδικής Αγωγής ή ένα μεικτό σύστημα των ανωτέρω προγραμμάτων. Ο αριθμός των μαθητών/τριών σε κάθε τμήμα των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων ορίζεται κατ’ ελάχιστον τέσσερις (4) έως κατ’ ανώτατο όριο επτά (7) μαθητές/τριες. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός μπορεί να μειωθεί με κατώτατο όριο τους τρεις (3) μαθητές/τριες ανά τμήμα.

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  1. Η προσέλευση των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 8:00 έως 8:15. Η έναρξη των μαθημάτων τροποποιείται για τις 08:30 λόγω της μετακίνησης των μαθητών από τις απομακρυσμένες περιοχές της περιφερειακής ενότητας  Χαλκιδικής ύστερα από έγκριση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής.
  2. Πριν τις 8:00 π.μ. απαγορεύεται η είσοδος στο Σχολείο και επιτρέπεται μόνο στους εκπαιδευτικούς και το υπόλοιπο προσωπικό. Οι γονείς και οι κηδεμόνες μπορούν να εισέρχονται στο χώρο του σχολείου μόνο κατά τις προκαθορισμένες ημέρες και ώρες επικοινωνίας με τους/τις εκπαιδευτικούς, καθώς και για τις συναντήσεις-ενημερώσεις που προγραμματίζονται τακτικά από το διδακτικό προσωπικό του σχολείου.
  3. Η αναίτια είσοδος-έξοδος τρίτων προσώπων (πλην των μαθητών/τριών και των      εκπαιδευτικών) στο σχολείο δεν επιτρέπεται. Σε περιπτώσεις που απαιτείται είσοδος τρίτων, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων που πραγματοποιούνται εντός του σχολικού χώρου, αυτό προϋποθέτει τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων.
  4. Αφού χτυπήσει το κουδούνι στις 8:30 η κεντρική είσοδος κλείνει για την επίτευξη ασφάλειας και γενικότερα για να μη προκαλείται αναστάτωση στη λειτουργία του σχολείου και διακόπτονται οι όποιες εκπαιδευτικές και διδακτικές δράσεις. Το προσωπικό του σχολείου εισέρχεται και εξέρχεται  με τη χρήση κωδικού.
  5. Μαθητές που τυχόν έχουν καθυστερήσει παραπάνω από το προβλεπόμενο χρονικό όριο,  επικοινωνούν με τη διεύθυνση του σχολείου για να εισέλθουν.
  6. .Στις 13:15 ανοίγει η κεντρική είσοδος για την παραλαβή και αποχώρηση των μαθητών. Οι μαθητές κατά το πλείστον αποχωρούν από το σχολείο με τα σχολικά ταξί . Οι γονείς που παραλαμβάνουν μόνοι τους τα παιδιά τους, περιμένουν να παραλάβουν τα παιδιά τους με απόλυτη τάξη και ησυχία, όπως αυτή είναι προγραμματισμένη από τους εφημερεύοντες. Οι γονείς που επιθυμούν  να μιλήσουν με τη διεύθυνση, και πάλι θα περιμένουν εκτός του κτηρίου μέχρι την αποχώρηση και του τελευταίου μαθητή από αυτό.
  7. Σε περίπτωση ειδικών λόγων (π.χ. ιατρικές εξετάσεις ή άλλη επείγουσα περίπτωση) μπορεί ο μαθητής να προσέλθει στο σχολείο αμέσως μόλις αυτό καταστεί δυνατό, μετά όμως από άδεια της διεύθυνσης του σχολείου. Επίσης επιτρέπεται να φύγει κάποιος μαθητής από το σχολείο μόνο για σοβαρούς λόγους (π.χ. ξαφνική ασθένεια), ύστερα από ενημέρωση του εκπαιδευτικού της τάξης του, την άδεια από τη διεύθυνση του σχολείου και αφού ειδοποιηθούν οι γονείς – κηδεμόνες του, ώστε οι ίδιοι να τον παραλάβουν και να καταθέσουν σχετική Υπεύθυνη Δήλωση.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

  1. Η συνεργασία των γονέων με τους εκπαιδευτικούς και το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό (ενημέρωση – επικοινωνία) γίνεται σε καθορισμένες μέρες και ώρες από την αρχή της σχολικής χρονιάς και σε έκτακτη περίπτωση γίνεται αφού προηγηθεί τηλεφωνική ή με άλλο τρόπο ενημέρωση της διεύθυνσης, ώστε να επιτραπεί η είσοδός τους στο σχολείο. Το Σχολείο δίνει πολύ μεγάλη σημασία στην επικοινωνία και την εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς, καθότι η οποιαδήποτε πρόοδος των μαθητών επιτυγχάνεται μόνο με τη βοήθεια της οικογένειας.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

  1. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες βγαίνουν στο προαύλιο. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους εφημερεύοντες ο χώρος παραμονής των μαθητών, κατά τάξη, σε αντίστοιχο μέρος των διαδρόμων. Κανένας μαθητής και για κανένα λόγο δε μένει μέσα σε αίθουσα μόνος του.
  2.  Για όποιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μαθητές την ώρα του διαλείμματος, απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο και στους διαδρόμους.
  3. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές περιμένουν τον εκπαιδευτικό να τους συνοδέψει στην τάξη. Σε καμιά περίπτωση δεν προσέρχονται στις τάξεις μόνοι τους και χωρίς επίβλεψη.

ΜΑΘΗΤΕΣ – ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

  1. Το Σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί ακριβώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης και οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι’ αυτό η συμμετοχή των μαθητών πρέπει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, υπονομεύει την επιδιωκόμενη σταθερότητα και δυσχεραίνει την πρόοδό τους. Η φοίτηση των μαθητών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δημοτικό Σχολείο), σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι υποχρεωτική (για τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία μέχρι το 14ο έτος της ηλικίας).
  2. Σε περιπτώσεις απουσίας μαθητών, θα πρέπει να ενημερώνεται το σχολείο για το λόγο της απουσίας.
  3. Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενημερωμένου Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή – σύμφωνα με το έντυπο που ορίζεται από το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ – που έχει διάρκεια δύο χρόνια. Στις περιπτώσεις που υπάρχει οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα υγείας θα πρέπει να ενημερώνεται άμεσα το σχολείο.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ – ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ & ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

  1. Οι Εκπαιδευτικοί είναι υπεύθυνοι για την εφαρμογή των αρχών της ειδικής παιδαγωγικής, αλλά και για την ασφάλεια των μαθητών. Θα πρέπει να ενημερώνουν τη διεύθυνση του σχολείου για κάθε πρόβλημα που σχετίζεται με τη λειτουργία της τάξης τους και του σχολείου. Κατά την εφημερία τους και σε συνεργασία με τους υπόλοιπους εφημερεύοντες, θα πρέπει να έχουν την επίβλεψη όλου του χώρου που βρίσκονται οι μαθητές και να παρεμβαίνουν άμεσα σε οποιοδήποτε πρόβλημα διαπιστώσουν.

ΓΟΝΕΙΣ – ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

  1. Για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μας μονάδας είναι αναγκαίο να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές και να ενημερώνονται για τα θέματα λειτουργίας της.
  2. Θα πρέπει να προσκομίζουν και να επιδεικνύουν κάθε έγγραφο που είναι απαραίτητο για τη φοίτηση του μαθητή στο σχολείο και οφείλουν να γνωστοποιούν στον εκπαιδευτικό της τάξης και στη διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή ή οποιαδήποτε αλλαγή στο οικογενειακό περιβάλλον που μπορεί να προκαλέσει αναστάτωση στη φοίτησή του.
  3. Φροντίζουν για την προετοιμασία των μαθημάτων και την επιπλέον άσκηση του παιδιού τους στο σπίτι, για την ευπρεπή εμφάνισή του στο σχολείο, για την ατομική του υγιεινή (τηρούν τους κανόνες καθαριότητας), για την προμήθεια δεκατιανού  και μεσημεριανού για όσους μαθητές φοιτούν στο ολοήμερο (η προμήθεια γίνεται από το σπίτι και με ευθύνη των γονέων, καθότι το σχολείο δεν διαθέτει κυλικείο) και για την καλλιέργεια εμπιστοσύνης και θετικής στάσης του για το σχολείο.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

  1. Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών. Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας

Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης

ΓΕΝΙΚΑ

  • Οι κανόνες  στο σχολείο λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο όπως και οι νόμοι στην πολιτική κοινότητα. Η σχολική ζωή είναι καλό να ρυθμίζεται από κανόνες που έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για να πραγματοποιηθεί αποτελεσματικότερα η εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί ως μια ασφαλής κοινότητα. Όλοι οι μετέχοντες στην εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, κ.ά) πρέπει να κατανοήσουν την αναγκαιότητά τους, διότι η ύπαρξή τους εξασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, αποσβένει τους απανταχού κινδύνους και προστατεύει τα δικαιώματα του παιδιού. Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στην σχολική κοινότητα είναι η ασφάλεια και η πρόοδος των μαθητών, αλλά επιπροσθέτως η υιοθέτηση σημαντικών αξιών και η αφομοίωση καλών πρακτικών συμπεριφοράς, όπως η συνεργασία και η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του άλλου και ο σεβασμός όλων σε κοινά αποδεκτούς και συμφωνημένους κανόνες.

 Από την ημέρα ίδρυσης του, το Ειδικό Σχολείο Πολυγύρου, είναι ένας οργανισμός εξωστρεφής, πρωτοπόρος, καινοτόμος, με υψηλά ακαδημαϊκά πρότυπα που στόχευε κα στοχεύει στην αμοιβαία ανάπτυξη του ίδιου όσο και της κοινότητας στην οποία ανήκει. Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου σχολείου, έγκειται στο ότι η κοινότητα την οποία εκπροσωπούμε δεν είναι μία, αλλά όσα τα μέρη, από όπου ταξιδεύουν καθημερινά οι μαθήτριες και μαθητές μας για να φθάσουν στο σχολείο τους.

Μέλημα μας είναι, πέρα από το προφανές της σχολικής εκπαίδευσης, να προσεγγίσουμε την έννοια του σχολείου με έναν πιο συστημικό και ολιστικό τρόπο. Συνοδοιπόρους στον δρόμο αυτό είχαμε και έχουμε όλους τους  γονείς των παιδιών μας, τον δήμο, τα υπόλοιπα σχολεία, τους Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς με τους οποίους δει τα τελευταία χρόνια έχει γίνει προσπάθεια για συν-εργασία πάνω σε κοινούς στόχους,  τους Τοπικούς  Συλλόγους, το Αρχαιολογικό Μουσείο, το Νοσοκομείο καθώς και τα ελληνικά Πανεπιστήμια.

Στο σχολείο μας ακούμε ενεργητικά, δίχως παρωπίδες, παρατηρούμε τις όποιες μικροαλλαγές τις οποίες και επιδιώκουμε, μιας και είναι αυτές που εκφράζουν την σταθερή δυναμική μας. Η ομοιόσταση της ομάδας μας αποτελεί μια κατάσταση την οποία επαναπραγματευόμαστε αέναα και δεν επαναπαυόμαστε σε δοκιμασμένες τεχνικές, αντίθετα αναζητούμε το καινοτόμο. Πιστεύουμε και προσπαθούμε για μια πιο ισόνομη κοινωνία και διεκδικούμε το δικαίωμα στην ισοπολιτεία και ισηγορία, όπου τα ειδικά σχολεία αποτελούν επιλογή κι όχι ανάγκη.

Το σχολικό έτος 2020-2021 όλο το προσωπικό του σχολείου, οι μεταφορείς και οι οικογένειες πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και να τις εντάξουν στην καθημερινότητά τους προκειμένου να παραμείνουμε όλοι υγιείς.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου.

ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

  • Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, εκπροσώπων των Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου Πολυγύρου. Έχει εγκριθεί από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στον ιστότοπο του Σχολείου. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων. Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις κατά καιρούς αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *