Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Ο Δεσμός που χαρακτηρίζει το Ειδικό Σχολείο Πολυγύρου με την κοινότητα του όμορου Δήμου, μπορεί να συνοψιστεί σε δύο λέξεις: Αμοιβαιότητα και Προσφορά. Από την ημέρα ίδρυσης του, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πολυγύρου, είναι ένας οργανισμός εξωστρεφής, πρωτοπόρος, καινοτόμος, με υψηλά στάνταρς που στόχευε και στοχεύει στην αμοιβαία ανάπτυξη του ίδιου όσο και της κοινότητας στην οποία ανήκει. Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου σχολείου, έγκειται στο ότι η κοινότητα την οποία εκπροσωπούμε δεν είναι μία, αλλά όσα τα μέρη, από όπου ταξιδεύουν καθημερινά οι μαθήτριες και μαθητές μας για να φθάσουν στο σχολείο τους.
Συνοδοιπόρους στον δρόμο αυτό έχουμε όλους τους γονείς των παιδιών μας, τον δήμο, τα υπόλοιπα σχολεία, τους Τοπικούς Συλλόγους ,την Τροχαία Πολυγύρου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Χαλκιδικής, το Νοσοκομείο Πολυγύρου, την Πυροσβεστική Υπηρεσία Πολυγύρου, το ΚΕΔΑΣΥ Χαλκιδικής καθώς και τα ελληνικά Πανεπιστήμια. Στο ανωτέρω πλαίσιο εργαστήκαμε και συνεχίζουμε με την ίδια δύναμη να ενισχύουμε το κοινωνικό έργο που μπορούμε να προσφέρουμε μέσα από δράσεις σε συνεργασία με το Κέντρο Κοινότητας Πολυγύρου και το Στέκι Αλληλεγγύης της Ιεράς Μητρόπολης Κασσανδρείας και του Δήμου Πολυγύρου.
Πιστεύουμε και προσπαθούμε για μια πιο ισόνομη κοινωνία και διεκδικούμε το δικαίωμα στην ισοπολιτεία και ισηγορία, όπου τα ειδικά σχολεία αποτελούν επιλογή κι όχι ανάγκη.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Θετικά σημεία
Εφαρμογή καινοτόμων εξατομικευμένων προγραμμάτων από τους εκπαιδευτικούς σύμφωνα με την σύνταξη των ΕΠΕ. Ενίσχυση βασικών δεξιοτήτων χρήσης ηλεκτρονικών μέσων. Παράλληλα υλοποιήθηκαν προγράμματα διαχείρισης συγκρούσεων και ενδοσχολικής βίας εντός της σχολικής τάξης και του προαύλιου χώρου. Επίσης η φοίτηση των μαθητών /τριών δεδομένων των συνθηκών ήταν ικανοποιητική σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.Τέλος οι εκπαιδευτικές και άλλες ανάγκες των μαθητών/τριών καλύφθηκαν σε επίπεδο τουλάχιστον επαρκές, με τις ειδικότητες που στελεχώθηκε η μονάδα.
Σημεία προς βελτίωση
Δημιουργία περισσότερων εξειδικευμένων εκπαιδευτικών υλικών καθώς και ίδρυση οργανικών θέσεων όλων των προβλεπόμενων ειδικοτήτων και έγκαιρη τοποθέτηση στη μονάδα. Αναζήτηση ένταξης σε σχολικό δίκτυο και υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης με όμορα σχολεία.
Θετικά σημεία
Η προσπάθεια του προσωπικού να ανταποκριθεί στο ρόλο του και στα καθήκοντα του κατα τη διάρκεια της δύσκολης σχολικής χρονιάς ήταν εξαιρετική.
Σημεία προς βελτίωση
Ανάγκη βελτίωσης της κτηριακής υποδομής.
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης καθώς παρόλο που αξιοποιείται στο έπακρο η δημόσια χρηματοδότηση δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών του σχολείου.
Δημιουργία οργανικών θέσεων όλων των ειδικοτήτων και κάλυψής τους με μόνιμους διορισμούς.
Θετικά σημεία
Υψηλό επίπεδο εκπαιδευτικού προσωπικού με μεταπτυχιακές σπουδές και ικανότητα διαχείρισης κρίσεων όπως της πανδημίας δεδομένου ότι τα ειδικά σχολεία παρέμειναν ανοιχτά καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Ομαλή συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων.
Σημεία προς βελτίωση
Προσπάθεια για υλοποίηση περισσότερων επιμορφωτικών προγραμμάτων με σαφή στόχευση για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
–
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Τη φετινή σχολική χρονιά κρίθηκε αναγκαίος ο σχεδιασμός και η υλοποίηση επιμορφωτικών σεμιναρίων και εξατομικευμένων προγραμμάτων εκπαίδευσης για τους μαθητές μέσα στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας, ώστε οι εκπαιδευτικοί να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις σύγχρονες
απαιτήσεις του επαγγέλματός τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Βασικός στόχος ήταν να κατανοήσουν ότι η διαρκής επιμόρφωση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του επαγγέλματός τους και οδηγεί στην επαγγελματική και προσωπική τους ανάπτυξη, όπως επίσης και να ενθαρρυνθούν, ώστε να συμμετάσχουν και σε άλλες επιμορφωτικές δράσεις που διεξάγονται από διάφορους φορείς με δική τους πρωτοβουλία και εκτός της σχολικής μονάδας. Εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για
θέματα που σχετίζονταν με τη διαχείριση κρίσεων και την αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων, καθώς και για ζητήματα που άπτονται της επαγγελματικής τους
ιδιότητας πιο άμεσα, όπως ζητήματα διαχείρισης της σχολικής τάξης. Χρησιμοποιήθηκαν σύγχρονες διδακτικές τεχνικές προσαρμοσμένες στο επίπεδο του κάθε μαθητή.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Η δυσκολία έγκειται στο γεγονός ότι ορισμένες από τις επιμορφωτικές δράσεις απαιτούσαν δια ζώσης παρουσία των επιμορφωτών και επιμορφούμενων και λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας δεν μπορούσαν να πραγμαατοποιηθούν διαδικτυακά (π.χ. σεμινάριο καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει δυσκολία στον προγραμματισμό.
Επιπλέον λόγω της απουσίας των μαθητών λόγω Covid δημιουργούνταν προβλήματα ως προς τη συνέχεια των εκπαιδευτικών στόχων και την επίτευξή τους.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Ειδικότερο Θέμα
Ως νέα θεματολογία οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί πρότειναν για την επόμενη χρονιά: α. Νέες διδακτικές μέθοδοι στην Ειδική Αγωγή β. Αντιμετώπιση ενδοσχολικής βίας γ. Δεξιότητες αυτόνομης διαβίωσης