ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
 
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ της Σχολικής Μονάδας
    dexiotites
  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 21+: http://iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

dexiotitesΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ- …………………………………………………………..…………………   ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ …2021- 2022…………………..
Σχολική μονάδαΕιδικό Δημοτικό Πολυγύρου
Αριθμός τμημάτων5
Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας20
Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας8
Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων5
Ζω καλύτερα – Ευ ΖηνΦροντίζω το ΠεριβάλλονΕνδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και ΕυθύνηΔημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
  Ζω καλύτερα – Ευ Ζην  Φροντίζω το Περιβάλλον – Περιβάλλον  Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη  Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά1. Ανθρώπινα δικαιώματα1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη2. Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα
3. Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα 
    
                        Το όραμά μαςΣτο επίκεντρο του οράματός μας βρίσκεται η επιδίωξη επιτυχούς καλλιέργειας των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στις 3 βασικές κατηγορίες, στις οποίες αυτές διακρίνονται: α. δεξιότητες μάθησης (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία και επικοινωνία) , β. δεξιότητες αλφαβητισμού (ιδιαιτέρως ψηφιακού εγγραμματισμού) γ. δεξιότητες ζωής (ευελιξία, ηγεσία, ανάληψη πρωτοβουλίας και παραγωγικότητα). Παράλληλα, στο επίκεντρο του οράματός μας βρίσκεται η ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για την μελλοντική εξέλιξη των μαθητών σε αυτόνομα, ενεργά και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας.   Στα σημαντικά πλεονεκτήματα, που θα βοηθήσουν στην επιτυχία του προγράμματος, συγκαταλέγονται: η εμπειρία των εκπαιδευτικών σε καινοτόμα προγράμματα στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων, η συνολική ακαδημαϊκή και επιστημονική κατάρτιση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, η διάθεση συνεργασίας των εκπαιδευτικών για την επίτευξη ενός κοινού οράματος και η ύπαρξη ιστοσελίδας του σχολείου για την ευκολότερη και άμεση διάχυση των αποτελεσμάτων των δράσεων.   Αναφορικά με τα μειονεκτήματα, η ιδιαίτερη συνθήκη της πανδημίας πιστεύουμε ότι πιθανόν να δημιουργήσει εμπόδια τόσο στην εφαρμογή συγκεκριμένων διδακτικών τεχνικών και στην υλοποίηση δράσεων, όσο και στη συνεργασία με φορείς για τον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού προγράμματος.
                Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες  Σε άμεση συνάρτηση με το όραμα της Σχολικής μας Μονάδας, όπως αυτό περιγράφηκε στην προηγούμενη ενότητα του παρόντος Σχεδίου Δράσης, οι στόχοι του σχολείου σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες θα εστιάσουν στα εξής: στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικώνστην καλλιέργεια των βασικών δεξιοτήτων του προγράμματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στην ενημέρωση των μαθητών για θέματα ζωτικής σημασίας, όπως η διατροφή, η προστασία των ζώων και του φυσικού μας περιβάλλοντοςστην κινητοποίηση των μαθητών για την ανάληψη δράσης για το κοινό καλόστην ανάπτυξη και κατανόηση αξιών όπως η συνεργασία, ο σεβασμός στη γνώμη του άλλου, η αγάπη για τον πλησίον, η αλληλεγγύη και η αποδοχή της διαφορετικότητας.στην εξοικείωση των μαθητών με τις Νέες Τεχνολογίες
Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
 Περιγράφουμε αδρά τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων
ως προς τη Θεματική Ενότητα Ζω καλύτερα – Ευ Ζην Ζω καλύτερα- Ευ ζηνΘέμα: ΔΙΑΤΡΟΦΗ Τμήματα Κ1α και Κ3- Τίτλος: «Δόντια γερά τρώγοντας υγιεινά». Τμήμα Κ2- Τίτλος «Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό».   Θέμα: ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Τμήμα Κ1β- Τίτλος: «Του δρόμου το ασφαλές». Τμήμα Κ4- Τίτλος: «Τον ΚΟΚ αγαπώ με ασφάλεια κυκλοφορώ».
ως προς τη Θεματική Ενότητα Φροντίζω το Περιβάλλον – Περιβάλλον Φροντίζω το ΠεριβάλλονΘέμα: ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ   Τμήμα Κ1α – Τίτλος: «Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς». Τμήμα Κ4- Τίτλος: «Για αρχή το έδαφος».   Θέμα: ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ Τμήμα Κ1β- Τίτλος: «Dirty Stories: Σκέφτομαι πριν το πετάξω».   Θέμα: ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ Τμήματα Κ2 και Κ3- Τίτλος «Προστάτεψε το δάσος -είναι πηγή ζωής».
ως προς τη Θεματική Ενότητα Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και ΕυθύνηΘέμα: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ Τμήμα Κ1α και Κ2 – Τίτλος: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!   Θέμα: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΤΗΤΑ   Τμήμα Κ1β και Κ4- Τίτλος: «Όλοι μαζί στη σχολική ζωή».   Θέμα:                 ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ:                           ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ Τμήμα Κ3- Τίτλος «OutofEdenLearn: Παρατηρώ, Αφηγούμαι και Αλληλεπιδρώ».
ως προς τη Θεματική Ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και ΠρωτοβουλίαΘέμα: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-STE(Α)M   Τμήματα Κ1α, Κ1β, Κ3 και Κ4 – Τίτλος: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…»   Θέμα: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-STE(Α)M   Τμήμα Κ2- Τίτλος: «Οι μικροί Εξερευνητές».
    Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμαΗ καλλιέργεια ενός σχολικού κλίματος με κύρια χαρακτηριστικά την συνεργασία, την αλληλεγγύη και την αποδοχή της προσωπικότητας του άλλου.
    Ειδικότερα οφέληΣτα ειδικότερα οφέλη της υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων αποτελεί το γεγονός ότι οι δεξιότητες και η μάθηση βασίζεται στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών.
  Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότηταςΓια τη σχολική κοινότητα το όφελος θα είναι ο εμπλουτισμός του ψηφιακού αποθετηρίου από τις δράσεις που θα κοινοποιηθούν στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επικοινωνία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας θα οδηγήσουν σε ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.
    Αντίκτυπο στην τοπική κοινότηταΑπό τη διάχυση των αποτελεσμάτων των επιμέρους δράσεων ανά θεματικό κύκλο, θα υπάρξει συνολική ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινότητας για ζητήματα που αφορούν το σύνολο της κοινωνίας, ελπίζοντας ότι η ενημέρωση θα λειτουργήσει ενισχυτικά στην ανάληψη ατομικής ευθύνης αλλά και πρωτοβουλιών για τη βελτίωση των θεμάτων που η Σχολική Μονάδα θα επεξεργαστεί στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
    Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητώνΟι προσαρμογές που θα βοηθήσουν στη συμμετοχή και ένταξη όλων των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία κατά τη διάρκεια της υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, αφορούν κυρίως τη διδακτική προσέγγιση. Θα αξιοποιηθεί ένα πλήθος στρατηγικών διδασκαλίας, που αξιοποιώντας εποπτικό και ψηφιακό υλικό, βιωματικές δράσεις, τέχνες και θεατρικό παιχνίδι, θα επιδιώξει να συμπεριλάβει όλους τους μαθητές, συνεκτιμώντας τον ρυθμό και το προφίλ μάθησης του καθενός.
  Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσηςΟι συνθήκες της πανδημίας και τα συνακόλουθα μέτρα (αποστάσεις, χρήση μάσκας ,περιορισμός εκπαιδευτικών εκδρομών, περιορισμός επισκέψεων ειδικών στο σχολείο, , περιορισμός εκδηλώσεων) δεν επιτρέπουν την επίσκεψη φορέων στο σχολείο μας.
  Τελικά προϊόντα (ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκανΑφίσες, φύλλα εργασίας, τρισδιάστατη κατασκευή διαστημόπλοιου, κατασκευή τρισδιάστατης Πυραμίδας Μεσογειακής Διατροφής, παιχνίδι μνήμης για τα ζώα κτλ
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ.Τραγούδια και εκπαιδευτικά βίντεο από το διαδίκτυο, βιβλία, κατασκευή Πυραμίδας Μεσογειακής Διατροφής, φύλλα εργασίας, μαγειρική, κινητικά παιχνίδια, αφίσες, ζωγραφική κτλ
ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ – ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
1. Τελική αξιολόγηση της υλοποίησης των τεσσάρων Θεματικών Ενοτήτων Κείμενο 100 λέξεων (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό) στην μορφή λίστας για κάθε Θεματική Ενότητα
Ζω καλύτερα – Ευ Ζην Ζω καλύτερα- Ευ ζηνΦροντίζω το Περιβάλλον – Περιβάλλον Φροντίζω το ΠεριβάλλονΕνδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και ΕυθύνηΔημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά1. Ανθρώπινα δικαιώματα1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη2. Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα
3. Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα 
Τα προγράμματα που δουλέψαμε με τους μαθητές με θέματα την διατροφή-υγιεινή των δοντιών και την οδική ασφάλεια                           ήταν ενδιαφέροντα, άρεσαν στα παιδιά και συνέβαλαν στο να υιοθετήσουν θετικές συμπεριφορές τόσο στη διατροφή τους όσο και στην ασφαλή μετακίνησή τους. Το υλικό του προγράμματος ήταν ιδιαίτερα κατατοπιστικό και βοηθητικό για τους εκπαιδευτικούς. Δυστυχώς λόγω των συνθηκών              της πανδημίας             δεν μπόρεσαν                              να υλοποιηθούν συνεργασίες με φορείς καθώς        και εκπαιδευτικές επισκέψεις που είχαμε προγραμματίσει.Οι μαθητές μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια, βίντεο κι φωτογραφίες από το διαδίκτυο ευαισθητοποιήθηκαν ως προς την προστασία των ζώων και                     του περιβάλλοντος. Έτσι παρατηρήσαμε θετικές αλλαγές στον τρόπο σκέψης των παιδιών για τα ζώα και την οικολογία- ανακύκλωση. Δυστυχώς λόγω των συνθηκών           της πανδημίας           δεν μπόρεσαν             να υλοποιηθούν συνεργασίες         με φορείς   καθώς   και εκπαιδευτικές επισκέψεις          που είχαμε προγραμματίσει.Οι μαθητές εξέφρασαν τις ιδέες και τα συναισθήματά τους για την οικογένεια και το σχολείο. Μέσω παραμυθιών και φωτογραφιών γνώρισαν τα διάφορα είδη οικογένειας (πυρηνική, εκτεταμένη, μονογονεϊκή…). Συμμετείχαν στις δράσεις κα έμαθαν ότι κάθε οικογένεια είναι διαφορετική και πρέπει να στηρίζουμε παιδιά και οικογένειες που βρίσκονται σε κατάσταση ανάγκης.Οι μαθητές μας μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο και φωτογραφίες γνώρισαν τους πλανήτες, έμαθαν τα οφέλη και τους κινδύνους του Ήλιου, την εναλλαγή μέρας-νύχτας, τις 4 εποχές. Έφτιαξαν τρισδιάστατο πύραυλο και έγιναν αστροναύτες ταξιδεύοντας             στο διάστημα.
2. Οφέλη συνολικά από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης (σε συνάφεια με την αρχική ανάλυση αναγκών)
    ως προς το σχολικό κλίμα γενικάΣυνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών Βελτίωση της στάσης των μαθητών απέναντι στο σχολείο Αύξηση της ευαισθητοποίησης σε κοινωνικά προβλήματα Ειρηνική επίλυση συγκρούσεων Βελτίωση θεμάτων προσωπικής ζωής των μαθητών (διατροφή – σχέσεις κ.λ.π.)
ως προς τη ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς)Βελτίωση σχέσεων μεταξύ των μαθητών Βελτίωση σχέσεων μεταξύ οικογένειας και σχολείο
  ως προς την τοπική κοινότητα– Οι συνθήκες της πανδημίας και όλα τα συνακόλουθα μέτρα που δυσχέραναν το έργο μας (περιορισμός εκπαιδευτικών εκδρομών κι επισκέψεων ειδικών στο σχολείο, περιορισμός συγκεντρώσεων γονέων , περιορισμός εκδηλώσεων και παρουσιάσεων προγραμμάτων).
3. Δυσκολίες – Εμπόδια κατά την υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος
Δυσκολίες και εμπόδια, σύντομη περιγραφή (ξεπεράστηκαν / ήταν ανυπέρβλητα)Τα δημογραφικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά των μαθητών μας με ανομοιογένειαΟι συνθήκες της πανδημίας και όλα τα συνακόλουθα μέτρα που δυσχέραναν το έργο μας (περιορισμός εκπαιδευτικών εκδρομών κι επισκέψεων ειδικών στο σχολείο, περιορισμός συγκεντρώσεων γονέων , περιορισμός εκδηλώσεων και παρουσιάσεων προγραμμάτων).
Προτάσεις
Στη μορφή λίστας (150 λέξεις) Μείωση της γραφειοκρατίας που έχει το πρόγραμμα των Εργαστηρίων ΔεξιοτήτωνΜείωση των εργαστηρίων της κάθε Θεματικής ενότηταςΜείωση των 4 θεματικών αξόνων του προγράμματος, γιατί δεν αρκεί ο χρόνος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *